Philip Morris Zagreb pokrenuo program prikupljanja i recikliranja jednokratnih e-cigareta u Hrvatskoj

Vizija budućnosti bez dima vodeće duhanske kompanije predstavlja značajnu promjenu za Philip Morris International (PMI), ne samo u pogledu utjecaja njihovih proizvoda na javno zdravlje, već i vezano za okolišni utjecaj bezdimnih proizvoda- u čiji je razvoj dosad uloženo više od 12,5 milijardi dolara.

Foto: PMI R&D centar u Neuchatelu, Švicarska

Kako bi adresirali ovaj izazov, u svoje nove proizvode ugrađuju načela ekološkog dizajna i cirkularnosti. Također, implementiraju rješenja za upravljanje otpadom nakon upotrebe kako bi se smanjio otpad, spriječilo bacanje smeća i promicalo odgovorno zbrinjavanje proizvoda na kraju životnog vijeka.

”PMI prepoznaje okolišne izazove vezane za bezdimne proizvode, kao što je i potreba za upravljanjem otpadom od tih proizvoda. Fokusirajući se na ekološki dizajn i cirkularnost; cilj nam je, ne samo pružiti punoljetnim pušačima bolje alternative cigaretama, već to učiniti na način koji je održiviji za naš planet“, ističe Darija Jurica Vuković, rukovoditeljica korporativnih poslova tvrtke Philip Morris Zagreb.

Kružni program za e-cigarete u Hrvatskoj

Kako bi adresirali problem otpada od jednokratnih e-cigareta i promovirali njihovo pravilno zbrinjavanje nakon upotrebe među punoljetnim korisnicima, tvrtka Philip Morris Zagreb pokrenula je nedavno u Hrvatskoj Kružni program prikupljanja njihovih iskorištenih jednokratnih e-cigareta. Ovaj program, jedinstven u Hrvatskoj, provode u suradnji sa tvrtkom Spectra Media, čija je osnovna djelatnost skupljanje, oporaba i zbrinjavanje električnog i elektroničkog otpada, a koja se od 2007. godine bavi recikliranjem i oporabom EE otpada.

Cilj programa je osigurati da se prikupljene iskorištene jednokratne e-cigarete rastave na komponente i recikliraju. Pri tome je važno istaknuti kako se čak 93 posto uređaja može reciklirati (93 posto udjela materijala jednokratne e-cigarete PMI-ja može se reciklirati i ovim programom ulazi u postupak recikliranja).

PMI nastavlja razvijati cirkularni model upravljanja otpadom iz portfelja bezdimnih uređaja. Programi pravilnog zbrinjavanja iskorištenih uređaja za grijanje duhana dostupni su na 18 tržišta. Prikupljeni uređaji dobivaju ili drugi život ili se recikliraju. Oni proizvodi kojima se ne može produljiti trajanje, rastavljaju se i prema vrsti materijala recikliraju.

Eko dizajn – što je to?

Osim cirkularnosti, eko dizajn je među osnovnim principima PMI-ja u portfelju bezdimnih proizvoda. U tom pogledu cilj kompanije je osigurati da svi novi bezdimni elektronički uređaji koji će biti predstavljeni na tržištu od kraja 2025. imaju certifikat eko dizajna. Eko dizajn obuhvaća svaki aspekt životnog ciklusa proizvoda, od odabira materijala i nabave do proizvodnje, distribucije, upotrebe i upravljanja na kraju životnog vijeka. Svaka nova generacija proizvoda stoga ima za cilj poboljšati iskustvo potrošača i performanse uređaja, uključujući njegovu izdržljivost i trajnost.

Uzimajući u obzir sistemski utjecaj dizajnerskih odluka, PMI pokušava minimizirati ekološki utjecaj i maksimizirati koristi, kao što su ušteda energije, smanjena potrošnja prirodnih resursa, smanjenje otpada i produljenje životnog vijeka proizvoda obzirom na dostupne materijale, elektroniku i mehaničke komponente.

Smanjenje ugljičnog otiska

Nadalje, u ambalaži se teži upotrebi primarno obnovljivih i reciklabilnih materijala. Trenutno je plastična folija oko pakiranja jednokratnih bezdimnih proizvoda i sekundarno kartonsko pakiranje dizajnirano za recikliranje. Također kompanija nastoji, gdje god je to moguće, smanjiti ugljični otisak smanjujući materijal za pakiranje, veličinu, volumen i težinu, odnosno koristiti samo minimalnu količinu materijala potrebnog za adekvatnu zaštitu proizvoda.

Vodeća duhanska kompanija u transformaciji

Budućnost PMI gradi na proizvodima bez dima, koji su – iako nisu bez rizika – bolji izbor od nastavka pušenja cigareta. Stoga je vizija, koju dijele svi u PMI-u – da ti proizvodi zamijene cigarete što je prije moguće.

Philip Morris International (PMI) objavio je svoje peto godišnje Integrirano izvješće o održivosti koje pruža uvid u okolišne, društvene i upravljačke (ESG) utjecaje kompanije u protekloj godini, kao i napredak prema ostvarenju cilja kompanije – budućnost bez duhanskog dima.

Neki od ključnih pokazatelja Izvješća za 2023. godinu:

  • Procijenjeni broj punoljetnih korisnika PMI-jevih bezdimnih proizvoda bio je 33 milijuna, uključujući i 28,6 milijuna korisnika IQOS-a (u odnosu na 24,9 milijuna u 2022.)[1]
  • 36,4% prilagođenog neto prihoda došlo je od bezdimnih proizvoda (u odnosu na 32,1% u 2022.)[2]
  • Bezdimni proizvodi PMI-a bili su dostupni na 84 tržišta (u odnosu na 73 tržišta u 2022.), od kojih su 47% tržišta s niskim i srednjim dohotkom.[3]
  • Ulaganja u bezdimne proizvode od 2008. dosegnula su 12,5 milijardi dolara.[4]

[1] Brojke se temelje na korisničkim panelima IQOS-a i istraživanjima tržišta PMI-ja. Procijenjeni broj korisnika oralnog nikotina i električnih parilica je približan, s dodatnim detaljima metodologije koji će biti pruženi u budućim objavama. Za više informacija pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023.

[2]Za definiciju neto prihoda povezanog s bezdimnim proizvodima, pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023. Podaci isključuju utjecaj povezan s prekidom distribucijskog aranžmana na Bliskom Istoku u 2023.

[3] Isključujući PMI Duty Free. Izvještaj Svjetske banke izdan 2023. godine koristi se kao usporedna osnova za klasifikaciju razina dohotka. Za definiciju tržišta niskog i srednjeg dohotka, pogledajte Rječnik dostupan na stranicama 208-212 Integriranog izvješća za 2023.

[4] Ulaganja se odnose na istraživanje, razvoj proizvoda i komercijalni razvoj, proizvodni kapacitet, znanstveno potvrđivanje i studije o razumijevanju odraslih pušača. Brojke ne uključuju Swedish Match i Vectura Fertin Pharma.