Što je ekoturizam i je li on budućnost?

Ekološki turizam, ili ekoturizam jedan je od specifičnih oblika turizma koji obuhvaća odgovorna putovanja u prirodna područja, s visokim stupnjem zaštite okoliša, koja utječu na dobrobit lokalnog stanovništva i uključuju razumijevanje i obrazovanje turista. 

Dakle, ekoturizam je vrsta turizma koja promiče odgovorno putovanje u prirodna područja, promiče očuvanje i podržava lokalne zajednice. Cilj je stvoriti pozitivan utjecaj na okoliš i lokalne zajednice.

Podupirući ekoturizam i održive prakse, putnici ne samo da iskuse jedinstvena odredišta već i doprinose očuvanju planeta.

Razvoj ekoturizma je utemeljen na prirodnim resursima destinacije. Podjele posebnih oblika turizma, ekoturizam svrstavaju među oblike s jednostavnim motivima nevelikog broja dolazaka turista u destinaciju.

Svijest o lokalnoj zajednici

Međutim, taj jednostavan motiv nije nimalo jednostavan u praksi. Niti je broj ekološki osviještenih turista malen. Sve je više gostiju kojima je zaštita okoliša i prirode važna kroz tzv. local experience (lokalno iskustvo), odnosno upoznavanje tradicije i kulture destinacije.

Drugim riječima, takvi turisti ne razmišljaju samo o tome da za uloženi novac dobiju što više, već žele što manje utjecati na područje koje su odlučili posjetiti, pritom pazeći da i lokalna zajednica zauzvrat dobije prihod koji joj osigurava egzistenciju.

To znači da će preferirati konzumaciju domaćih, autohtonih proizvoda, iz ekološkog i organskog uzgoja, kao i upoznavanje s običajima i kulturom tamošnjeg stanovništva.

Često se takav oblik turizma veže uz posjet nekim zaštićenim prirodnim vrijednostima, kao, primjerice, nacionalni turizam.

”Eko” putnici pazit će i na način prijevoza pa će se mnogi, imaju li mogućnosti, odlučiti za željeznicu, jer ona manje utječe na okoliš od automobila.

Načela održivog (ekološkog) turizma: 

Prepoznavanje važnosti baštine; 

Briga o lokalitetima baštine; 

Razvoj partnerstva za višestruku korist; 

Ugradnja pitanja baštine u poslovno planiranje; 

Ulaganje u ljude i lokalitete; 

Oglašavanje i promoviranje odgovornosti u oblikovanju turističkih proizvoda; 

Pružanje visoko kvalitetnih doživljaja posjetiteljima; 

Uvažavanje prava i obaveza lokalnoga, autohtonog stanovništva.