Tomić Fontana je uz predstavnike novinskih agencija iz Grčke, Italije i Hrvatske, društveno osjetljivih investicijskih fondova, komunikacija i drugih predstavnika poslovnog svijeta, sudjelovala na središnjem panelu Hinine konferencije o održivosti koja se održala u Dubrovniku 11. listopada 2022. godine.
”Mislim da je vrlo važno da otvorimo dijalog između politike i realnog sektora, a ovdje ključnu ulogu igraju i mediji”, rekla je Tomić Fontana, kazavši kako je Coca-Cola s društveno osjetljivim inicijativama u ovom dijelu Europe krenula već 2003. kad je objavila prvi izvještaj o društvenom utjecaju.
Kazala je i kako je Coca-Cola odredila cilj o potpunoj ravnopravnosti spolova u vodstvu tvrtke do 2025. godine, a da je sad već na 48 posto žena na menadžerskim pozicijama.
Direktorica je rekla kako su Održivi razvoj i nefinancijsko izvještavanje (ESG) proteklih godina postali poštapalica te da oko toga postoji mnogo skepsi koje su nekad opravdane. Mediji moraju biti kritični prema ESG inicijativama kako bi se utvrdilo koliko je njihov stvarni utjecaj, smatra Tomić Fontana.
Naglasila je da poslovni svijet često ima očekivanja od medija, no da se sam mora priupitati što je učinio za medije kojima se treba pružiti ”supstanca” i ”više od PR aktivnosti”, spomenuvši primjer plastike u moru kao konkretnu temu koja može rezultirati pozitivnim utjecajem.
Čelnica Coca-Cole rekla je kako gospodarstvenici moraju preuzeti ulogu voditelja tranzicije prema održivom razvoju, a mediji, uz kritike, širiti informacije o istinski dobrim praksama.
Tomić Fontana rekla je kako je potrebno dodatno educirati predstavnike poslovnog svijeta o održivim temama jer su one novost za njih, no i da državne i europske regulacije treba učiniti birokratski jednostavnijima kako bi im se tvrtke lakše pridruživale.
Hina je na konferenciji, kojoj su prisustvovali čelnici novinskih agencija Mediterana AMAN, predstavila svoja iskustva tijekom EU projekta Zeleni plan za Mediteran, a lansirala je i portal zelenahrvatska.hina.hr.
Skupu se obratila ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek koja je pozdravila suradnju novinskih agencija Mediterana, naglasivši kako ni područje očuvanja okoliša nije pošteđeno dezinformacija, zbog čega je uloga javnih medija važnija nego ikad u prijenosu znanstveno utvrđenih činjenica.
Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na konferenciji je predstavio mjere koje je taj grad uveo kako bi ga učinio održivijim po pitanju turizma i boljim za život njegovih stanovnika, poput uvođenja rasporeda i najava za dolazak kruzera i autobusa, što je smanjilo gužve, uspostavljanja car-sharing usluge u gradu ili aplikacije za pronalazak parkirnog mjesta.