To znači da će vrijediti i za električne automobile i vozila na vodik.
Nova pravila odnose se na emisije onečišćujućih tvari iz vozila iz automobila, kamiona i kombija i prvi put uključuju ispuštanje opasnih krutih čestica i mikroplastike, koje nastaju tijekom uporabe kočnica i guma, što znači da će vrijediti i za električne automobile i vozila na vodik.
Ministri nadležni za unutarnje tržište i industriju usvojili su zajedničku poziciju država članica na temelju kojeg će rotirajuće predsjedništvo pregovarati s Europskim parlamentom o konačnom prijedlogu zakona.
Usvojeno stajalište prilično je razvodnjeno u odnosu na prijedlog Komisije.
Euro 7 postavlja ograničenja za emisije poput čestice iz kočnica i guma, propisuje minimalne zahtjeve za trajnost baterije u električnim automobilima i nameće strože zahtjeve za životni vijek vozila. Uredba također predviđa korištenje naprednih tehnologija i alata za praćenje emisija.
Vijeće je u svom stajalištu zadržalo postojeće granične vrijednosti emisija iz Euro 6 za laka vozila, dok za teška vozila predlaže niže granične vrijednosti emisija.
Euro 7 također sadrži posebnu odredbu o gradskim autobusima kako bi se osigurala usklađenost s novopredloženim ciljem nulte emisije za ta vozila do 2030. godine.
Komisija je predložila stroža ograničenja za emisije ugljičnog monoksida i dušikova oksida iz kočnica i guma.
Međutim, osam zemalja sa snažnom automobilskim industrijom protive se strožim pravilima, uz obrazloženje da su proizvođači automobila već sada pod velikim pritiskom jer se moraju prilagoditi odredbi o zabrani prodaje novih vozila s motorima na unutarnje izgaranje od 2035. godine.
Proizvođači automobila tvrde da je Euro 7, koji bi trebao na snagu stupiti 2025. godine, preskup, a da su ekološki dobici bili zanemarivi, da će im otežati prijelaz na električna vozila i prisiliti ih da ulažu u motore s unutarnjim izgaranjem koji nemaju budućnost.
U priopćenju Vijeća ističe se da je s usvojenim stajalištem postignuta ravnoteža ''između strogih zahtjeva za emisije iz vozila i dodatnih ulaganja u industriju, u trenutku kada europski proizvođači automobila prolaze kroz transformaciju prema proizvodnji automobila s nultom emisijom''.
Pregovori o konačnom tekstu uredbe započet će kada Europski parlament usuglasi svoju poziciju o prijedlogu Komisije.