HRIO kompanijama pomaže identificirati konkretne mjere za prilagodbu zelenoj tranziciji te, između ostalog, pruža uvid u stupanj usklađenosti s europskim standardima, pri čemu uspješna poduzeća ravnomjerno vode računa o svojem ekonomskom, društvenom i okolišnom utjecaju.
Klimatske promjene sve su vidljivije i jedan su od najvećih globalnih izazova koje imaju povezane rizike za ekosustave, ljude, ali i gospodarstva. Vodeći uzroci su povećana emisija stakleničkih plinova, ponajprije kao posljedica izgaranja fosilnih goriva, intenzivne poljoprivrede te sječe prašuma.

One zahtijevaju djelovanje na svim razinama društva, a Lidl, kao jedan od najvećih europskih maloprodajnih trgovaca prehrambenim proizvodima, preuzima odgovornost gdje njihovo poslovanje utječe na ljude, okoliš i emisije stakleničkih plinova.
Tako je kompanija razvila vlastitu klimatsku strategiju s Net Zero ciljem do 2050. godine.

U odnosu na 2019. godinu, Lidl u svim zemljama bilježi smanjenja emisija stakleničkih plinova od 52 posto, no cilj ih je smanjiti što je moguće bliže nuli u svim poslovnim područjima i opskrbnim lancima, uključujući poljoprivredu, šumarstvo i ostalo korištenje tla te energiju i industriju.
Već više od tri godine Lidl koristi 100 posto zelenu električnu energiju u svim trgovinama, logističkim centrima i uredskim zgradama, a energetska učinkovitost je u fokusu izgradnje novih trgovina i skladišta.
Osim toga, uvedene su i dodatne mjere, poput električnog dostavnog kamiona na području Zagreba, povećanja broja stanica za punjenje električnih automobila, zabrana transporta voća zračnim putem i očuvanja bioraznolikosti.

Lidlova strategija osviještene prehrane temeljene na konceptu Planetarne zdrave prehrane, s ciljem povećanja biljnih izvora proteina u asortimanu te razvoja ponude veganskih alternativa, također ima veliku ulogu.
Naime, biljni izbor znači manje štete za okoliš, smanjuje emisije stakleničkih plinova te potrošnje zemljišta, šuma i pitke vode, a osim toga, ima pozitivan utjecaj na životinje, ali i zdravlje ljudi.
Čak trećina prijevremenih smrti u Europi i Sjevernoj Americi mogla bi se spriječiti zdravom prehranom, a osviještena prehrana bez preopterećivanja planeta ključ je održivosti i budućnosti.
Tako je fokus na većem izboru mahunarki, cjelovitih žitarica, orašastih plodova, sjemenki te svježem voću i povrću, a dio strategije uključuje i sezonske i regionalne namirnice te smanjenje gubitaka hrane i organskog otpada.
Lidl u suradnji s Prijateljima životinja kupce također poziva da postanu dio te promjene i u sklopu Zelenog izazova probaju tri jedna jesti isključivo biljne namirnice, a u istraživanju novih okusa i namirnica može im pomoći besplatna digitalna Veganska kuharica koja donosi zdrave recepte s niskim ugljičnim otiskom.

U tom kontekstu, zdrave životne navike i brigu za okoliš važno je razvijati od najmlađe dobi pa su edukacijska platforma Mliječni Zub i Lidl Hrvatska pokrenuli novu sezonu edukativno-razvojnog projekta “Abeceda zdravog odrastanja” pod temom “Jedimo održivo, rastimo odgovorno”.
Djeca u više od stotinu vrtića diljem Hrvatske i ove će pedagoške godine imati priliku kroz igru i istraživanje učiti o održivoj prehrani, zaštiti okoliša, otpadu i recikliranju.
“Djeca su naši najmlađi učitelji, oni nas svojim primjerom podsjećaju da male promjene čine veliku razliku. Upravo zato vjerujemo da ćemo kroz ovu inicijativu zajedno graditi zdraviju i održiviju budućnost”, istaknula je voditeljica CSR-a i održivosti Lidla Hrvatska Lana Jugo.

Dio Lidlove šire klimatske strategije su i pojedinačni projekti očuvanja prirode, poput partnerstva s organizacijom za zaštitu prirode WWF, s kojom je u rujnu provedena velika akcija čišćenja podmorja u akvatoriju Malog Lošinja gdje obitava populacija dobrih dupina.

Akcija je dio međunarodnog petogodišnjeg strateškog partnerstva Lidla i WWF-a u 31 zemlji s ciljem suočavanja s globalnim ekološkim izazovima današnjice, a tijekom čišćenja uklonjeno je više od 500 kilograma odbačenih ribarskih mreža i alata.
Takav otpad jedna je od najvećih prijetnji morskom ekosustavu s obzirom na to da mreže, iako su odbačene, godinama nastavljaju “loviti” i nanositi štetu dupinima, ribama i drugim morskim životinjama. Uz to, razgradnjom se pretvaraju u štetnu mikroplastiku.

“Jadransko more naš je prirodni resurs i njegovo je očuvanje od posebne važnosti jer mnogi proizvodi na policama Lidla Hrvatska dolaze upravo iz njega”, poručila je voditeljica Sektora Corporate Affairs Lidla Hrvatska Marina Dijaković.
HRIO nagrada Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR), koju je Lidl Hrvatska u studenom osvojio po drugi put, objedinjuje upravo sve te klimatsko odgovorne projekte i ciljeve u Lidlovim poslovnim aktivnostima.